Woensdag wasdag - Reisverslag uit Kitui, Kenia van Tim Bavinck - WaarBenJij.nu Woensdag wasdag - Reisverslag uit Kitui, Kenia van Tim Bavinck - WaarBenJij.nu

Woensdag wasdag

Blijf op de hoogte en volg Tim

17 November 2012 | Kenia, Kitui

Het lijkt wel alsof de tijd ineens erg snel gaat! Misschien omdat we erg veel zin heb ik het reizen of omdat we steeds minder energie hebben. Want het bed waar ik in slaap is niet erg geweldig en ben vaak nog moe als ik wakker wordt ook al slapen ik bijna het klokkie rond! Maarja… So be it!

Vorig weekend waren er opnames bij ons op het Center, er kwamen 2 bussen vol met scholieren die op muziek 2 uur lang aan het dansen waren op Afrikaanse. Met een aantal camera mannen die het vast legde. Geen idee waar voor het was maar het was wel leuk om naar te kijken.

De hele week zijn we weer met de kinderen bezig geweest. Na de drukte van vorige week met de kinderen die school vakantie hebben de meeste weer naar huis terug gekeerd om daar de rest van de vakantie door te brengen. Maar de rust die we maandag hadden bleef niet lang want er zijn 2 nieuwe jongens op het Center aangekomen. Ze komen niet uit de beurt en zijn via de zusters hier heen gekomen. Een jongetje van zes jaar genaamd Brian en Richard een jongetje van 11 jaar. Het moment dat ze dan voor het eerst zien is dan altijd weer leuk. Ze kijken je eerst vragend aan en komen dan heel blij naar je toe.

Woensdag hebben Kelly en ik ons erg uitgesloofd want het was de “wasdag”. Tewijl Kelly druk bezig was met de kleren van de kinderen te wassen (want de net nieuw gekregen kleren, lagen al weer op de grond met allemaal vlekken) kreeg ik de taak om de 2 jongste kindjes te wassen. Muntie (7 jaar) en Brian (6 jaar). Er werdt een tijltje onder de waterput neer gezet, kreeg een stuk hand zeep een soort spons en voor ik het wist stonden er 2 kleine naakte kereltjes voor men neus. Bijna alles van top tot teen afgesopt behalve de edelen delen want dat mochten ze zelf lekker doen! Na dat al het vuil van de kleine lichaampies waren afgespoeld zijn ze nog zeker een uur naakt rond door blijven lopen en rennen en dat gaat natuurlijk niet zonder te vallen. Dus na een paar minuten plofte Muntie al weer neer in het stoffige zand en zat weer helemaal onder.

Die zelfde middag zijn we nog even langs geweest bij Aimee en die had bezoek van mede project genoten en zo stonden we ineens met 10 blanken. Dit is dan toch wel weer bijzonder, want zoveel bij elkaar heb ik voor het laatst 4 weken terug in Nairobi gezien. Dit waren dam bouwers die hier even de Hollandse expertise gingen uitoefenen. Ze hebben gedurende 10 weken een kleine stuw dam met de hand gebouwd.

Kelly heeft vrijdag 2,5 uur stil gezeten om Afrikaanse vlechtjes in haar, haar te krijgen! Dit was in eeste instantie nog best moeilijk om voor elkaar te krijgen, want net als mij heeft Kelly en dun en weinig haar dus moest er flink veel nep haar worden in geslagen en zie dan maar eens in Afrika lichtblond te vinden..! Maar na veel winkeltjes en een tips van andere blanken heeft ze een mooi kleurtje gevonden! Dus terwijl zij buiten in de schaduw 2,5 uur lang gepijnigd werd, heb ik binnen met de kinderen Chapaties gemaakt (roti pannenkoekjes). Dus na 2,5 uur zweten was ik zeer te spreken en tevreden over het resultaat en het haar van Kelly was ook wel OK. Haha nee hoor, het ziet er erg mooi uit! Maar ben toch blij dat ik het zelf niet heb laten doen…

Hier het reisplan voor Tanzania!
Op 14 dec reizen van we met Martina vanuit Nairobi met de bus naar -- > Arusha dit duurt ongeveer 6 uur. We verblijven in deze stad voor 2 nachten. Het schijnt een erg moderne stad te zijn dus ben benieuwd.

Op 16 Dec reizen we door naar -- > Moshi met de bus, waar Kelly en Marie op ons wachten. Zij hebben hun Minor in Tanzania gedaan. Hier slapen we dan 1 nacht om de volgende dag te beginnen aan onze grote Safari van 4 dagen en 3 nachten in het Serengeti en het Ngorongoro National park.
De nacht van 20 op 21 dec worden we weer in Moshi afgezet. Waar we dan tot de 24ste kunnen verblijven of eventueel nog andere steden kunnen bezoeken.

Dan hebben we een lange reis van ongeveer 7 uur met de locale Fasaha bus naar het Lusotho gebergte - Mtae waar we kerst zullen vieren. We zitten hier van 24 t/m 27 dec

Op 27 dec Reizen we door naar Pangani waar we een mooi Strand resort hebben gevonden waar we 3 nachten zullen verblijven om daarna op 30 dec door te reizen met de boot door te reizen naar Zanzibar. De reis hiervan zal ongeveer 4 uur duren.

Van 30 Dec tot 03 Jan zitten we in Stowntown in het Piramid hotel. Dit is een mooi hotel gelegen in het oudste en erg mooi gedeelte van Zanzibar. Hier vieren we Oud en Nieuw.

Op 03 Jan reizen we met de taxi naar -- > Janu Jaminani Beach aan de andere kant van Zanzibar. Hier hebben we onze laatste dagen van de reis gepland. We zullen hier dan blijven op witte stranden tot 7 Jan.
Want de volgende dag vliegen Kel, Martina en ik om 11:50 vanuit Stonetown terug naar -- > Nairobi om daar nog 2 nachten uit te rusten voordat onze in totaal 8,5 uur durende vlucht terug naar Nederland.

We vliegen om 04: 40 op 11 januari en komen we na 6,5 uur aan op Instabul airport om 10 uur ( 1 uur tijds verschil) en na een stop van 3 uur weer door te reizen naar Nederland. We komen aan om 17:30 (weer met een uur tijds verschil).

Groetjes uit Kenia
Tim

  • 18 November 2012 - 09:38

    Ger:


    Klinkt heel vervelend allemaal!!
    Zon, zee, warmte, safari,reizen.
    Hier is het nat , koud,bewolkt
    maar geen wind.!!
    Ik lees jullie stukjes met veel plezier, ga zo door.
    Reisschema ziet er doordacht uit.
    En met veel afwisseling.

    Groeten
    Ger

  • 18 November 2012 - 15:32

    Aaf En Oma:

    hoi,Tim, oma is dit weekend bij ons in Hoorn en we hebben net samen je reisverslag gelezen.Oma had al wel wat van je paps enmams gelezen, en zoals je weet volg ik steeds je blog. Gaat goed he en wat een leuke foto's! Kelly zal inderdaad wel gepijnigd zijn voor dit haar! Hoe lang blijft het zo zitten? Jongetje in het teiltje (met EI, tim!) ziet er schattig en hééél schoon uit! Dus als je ooit later zelf kinderen krijgt heb je dat alvast onder de knie! Heel veel liefs uit Hoorn, groetjes van Oma, Bob en Aaf (.Doen jullie wel voorzichtig met al dat reizen??)

  • 19 November 2012 - 17:02

    Eva Vyncke :

    leuk om jullie verslag te lezen :) ben blij dat het daar goed gaat ! Heel veel plezier op jullie reis , in kisumu ben je altijd welkom ;) xx

  • 19 November 2012 - 17:02

    Eva Vyncke :

    leuk om jullie verslag te lezen :) ben blij dat het daar goed gaat ! Heel veel plezier op jullie reis , in kisumu ben je altijd welkom ;) xx

  • 19 November 2012 - 17:02

    Eva Vyncke :

    leuk om jullie verslag te lezen :) ben blij dat het daar goed gaat ! Heel veel plezier op jullie reis , in kisumu ben je altijd welkom ;) xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tim

Hallo, Ik ben Tim, ik ben 22 jaar oud en kom uit Weesp een klein stadje naast Amsterdam. Hier heb ik mijn hele leven gewoond en het is voor het eerst dat ik nu buiten Europa kom, dus een mooie ervaring. Ik ben een student aan de HvA fysiotherapie, nu voor het 4e jaar. De mogelijkheid om naar Kenia te gaan heb ik via school gekregen. Ik reis samen met Kelly Mettes, je kunt haar volgen op: kellyinkenia.waarbenjij.nu

Actief sinds 11 Sept. 2012
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 11653

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2012 - 11 Januari 2013

Ontwikkelingswerk in Kenia

Landen bezocht: