Diani Beach! - Reisverslag uit Diani Beach, Kenia van Tim Bavinck - WaarBenJij.nu Diani Beach! - Reisverslag uit Diani Beach, Kenia van Tim Bavinck - WaarBenJij.nu

Diani Beach!

Blijf op de hoogte en volg Tim

26 November 2012 | Kenia, Diani Beach

Vandaag stuur ik een berichtje uit een andere stad dan Kitui, we zijn namelijk een lang weekend naar het strand geweest, Diani beach. Dit omdat we wel weer een beetje toe waren aan wat luxe en wat ontspanning. De reis zou 9 a 10 uur duren, dus zonde van je dag als het in de middags zou zijn. Maar daar hebben ze hier goed over na gedacht en er vertrekken meerdere nachtbussen vanuit Kitui. Onderweg was het een gevecht tussen de grote maatschappijen om zo snel mogelijk over de weg te scheuren dus slapen zat er niet bij voor ons, want op een smal weggetje kreeg je bij elke inhaal manoeuvre een hartstilstand.

We slapen in Stills Backpackers lodge in een treehouse, een erg mooi en redelijk grote hut in de bomen waar we allebei een eigen bed met klamboe hebben en een terras die uitkijkt over de boom toppen. Want dit complex is gebouwd in bosachtige omgeving waar een enorme hoeveelheid aan dieren leeft. Elke ochtend worden we ongeveer rond 9 uur wakker gemaakt fluitende vogeltjes zonnestralen die door het hout naar binnen komen en door brutale aapjes die ons brood proberen te stelen. Er zijn hier 3 soorten aapen Coalobus, brood stelende aapjes (geen idee hoe die heten en Bushbaby’s die elke avond tussen half 7 en 7 in de bar gevoerd worden. Echt magisch om een stukje banaan te voeren. Ze pakken het dan aan met hun mini handjes of met hun mond omdat vervolgens zo snel mogelijk naar binnen te proppen en hun wangetjes uitpuilen van de banaan in hun mondje.

De temperatuur rond het kust gebied voelt een stuk warmer aan dan Kitui ook omdat het hier veel vochtiger is, voelt het ook wat plakkeriger/benauwder aan, maar dat is al snel weg zodra je het bos uitloopt, weg oversteekt en via de bar Forty Thieves (een enorm mooie strand tent, gerund door een Australiër) het strand oploopt merk je niks meer van dat en is het alsof je de hemel inloopt. Parelmoer witte stranden met palmbomen en lichtblauw water. ..!
In tegenstelling tot Kitui zijn hier enorm veel blanken, logisch natuurlijk want dit is een geweldige vakantie spot en alles is ook voor de toeristen gemaakt met live bands die ouwe Europese en Amerikaanse hits spelen en natuurlijk niet te vergeten de strand negers die je shit proberen te verkopen.

Stitls backpackers lodge is een plek waar veel reizigers zitten en niet de ramp toeristen zoals in de all-inclusive resorts en hebben dan ook veel reizigers ontmoet hier. Zo hebben we hier een getrouwd stel uit Zuid Afrika ontmoet, Haley en Duncen en Engelse tropen dokter genaamd Dave en 4 amerikanen. Waarvan 3 dames die Patty, Gillian en Kira heten met elkaar in Nairobi werken en Andrew die door heen Kenia allemaal werk doet ivm micro lonen. Dit was een erg gezellige groep waarmee we veel samen hebben gedaan! Waarvan merendeel zich afspeelde op het strand..! Maar we zijn natuurlijk ook uit eten geweest en de dames hadden een glassboat geregeld en ons mee gevraagd. Dit was erg leuk want ze hadden flink ingeslapen in eten zoals kaasjes,stokbrood en wijn en de schipper van de boot dook af en toe te water en haalde de meest mooie dingen omhoog zodat wij ze vonden zien van dichtbij. Echt super! Ook hebben we deden mee met de beach volleybal toernooien en karaoke gezongen en hebben op de James Bond avond de dansvloer onveilig gemaakt. De Amerikanen waren erg onder de indruk van de Europese dansstijl.

Mensen kijken is hier ook geweldig, want er lopen hier heel veel (dikke)oude (vieze) Engelse en of Duitse gepensioneerde mannen en vrouwen die een jonge negert of negerin aan de haak om eventjes flink te rampenstampen. Ze zitten dan een uurtje klef te doen in de strandtent, drinken en eten iets en gaan dan vervolgens met z’n tweeën weg en komen dan na een lange tijd weer terug! Echt hilarisch om te zien, maar het big business. Naast de normale dikke toeristen die zich helemaal tonnetje rond vreten en nog maar net kunnen opstaan uit hun ligstoel vanwege het aantal kilo’s dat ze mee moeten slepen.

Vandaag reizen we weer terug naar Kitui ook dit keer nemen we de nacht bus alleen vertrekt deze 2 uur eerder dus zullen we ook 2 uur eerder aankomen. Wat niet erg handig is want dat is rond 4 uur of 5 uur ’s nachts. Maar er zullen genoeg taxi's zijn… Hopelijk! Als we terug komen moeten we eerst nog even een dagje bij komen om woensdag weer aan het werk te gaan. Dan hebben we nog een week op het project en dan gaat het echte werk beginnen! 4 weken lang reizen door Kenia en Tanzania met Martina, Kelly Dekker, Kelly Mettes en ik. De tijd gaat steeds sneller, maar hebben er enorm veel zin in. Ook hebben we hier door de nieuwe contacten leuke en hanige tips gekregen voor het reizen en is de bedoeling om in bepaalde steden waar zijn zitten en wij langs komen nog even een biertje te doen!

Ook komt één van de Amerikaanse dames, Patty in maart een weekje naar Nederland voordat ze terug reist naar California en wilde van ons weten waar ze heen moest gaan. Maar Kelly en ik liepen een beetje vast! Dus wat zijn nou de mooiste plekjes die je in 1 week tijd kunt zien? Als je ideeën hebt laat het achter in een berichtje. Tot dus vel hebben we: Volendam, Kaasmarkt in Alkmaar en Amsterdam zelf natuurlijk.

Groetjes vanuit het Zeer zonnige en warme (40gr) Diani Beach.

Tim

• 26 November 2012 - 11:51

Yvonne Makkinje:

Hoi Tim,

Wij gaan met onze buitenlandse vrienden steevast een dagje naar Giethoorn toe. Ze willen er altijd het liefste meteen een vakantiehuisje kopen, dus dat zegt wel genoeg.

We genieten nog steeds van al je verhalen.

In de sportschool staat nu ook Tim 2, maar dat wist jij natuurlijk al! Leuke rustige jongen, maar hij doet het liever zonder die 2 erachter, want hij is natuurlijk gewoon het liefste zichzelf!

Ben benieuwd waar je Kerst en Oud- en Nieuw zal doorbrengen.

Groetjes,
    Leo en Yvonne

• 26 November 2012 - 18:58

Lieke :

Heeeeee Timmie!
    Ik heb me ook maar eens geabboneerd op jouw verhalensite :D
    Leuk hoor, wat jullie dit weekend allemaal beleefd hebben! Die boomhutten zien er ook zeker vet cool uit.
    Het gaat inderdaad snel zeg, al bijna aan de reis beginnen.
    En als tip voor de Nederlandse reis, Waarland! Je hebt er vet veel mogelijkheden. Je kunt bijvoorbeeld een hele studie plegen naar grassprietjes of je kunt koeien tellen, altijd leuk en dat is weer eens wat anders! :D
    Nou ik neem aan dat je nog steeds goed op Kel past?!
    Veel plezier nog en een kus van mij! :)

• 27 November 2012 - 12:07

Aaf:

hey,tim,leuk verslag weer, ik begin een beetje jaloers op je te worden vanwege de zilverwitte stranden en blauwe zee, maar zo'n boomhut zou dan weer niets voor mij zijn, en zo'n dodemansrit in zo'n bus al helemaal niet. en er zijn vast ook ENGE beesten in dat bos, zoals grote spinnen... Dus ik blijf maar lekker hier! Wat de buitenlandse mensen betreft die naar Nederland komen: de Afsluitdijk vinden buitenlanders ook altijd AMAZING evenals de Deltawerken in Zeeland(Neeltje Jans) in Enkhuizen het Zuiderzeemuseum is ook heel leuk, en Hoorn natuurlijk, maar dat spreekt voor zich... En de Zaanse Schans (maar dan is het buitenmuseum in Enkhuizen leuker hoor! Heel veel liefs vn je tante!